xAI برای توسعه هوش مصنوعی با توییتر و تسلا همکاری می‌کند


چند روز پیش ایلان ماسک در خبری اعلام کرد که یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام xAI را تاسیس کرده است. این شرکت با توییتر و تسلا همکاری خواهد کرد تا از منابع موجود در این شرکت‌ها برای توسعه هر چه بهتر فناوری خود در مسیر تلاش برای کشف حقیقت و حل مشکلات مهم علمی استفاده کند.

ایلان ماسک اخیراً در یک جلسه صوتی در توییتر اعلام کرد که xAI از داده های داده ها برای توسعه هوش مصنوعی جامع خود استفاده خواهد کرد. توییتر و تسلا منابع نرم افزاری تسلا از منابع نرم افزاری تسلا استفاده خواهد کرد و از آنها نیز بهره خواهد برد.

ماسک مدعی است که تمامی شرکت های هوش مصنوعی مدل های خود را به طور غیرقانونی با داده های این شبکه های اجتماعی آموزش داده اند. وی دلیل محدودیت های اخیر در این پلتفرم را همین موضوع عنوان کرد. چرا که این شرکت ها دیوانه وار همه توییت ها را کشیده اند و فشار زیادی بر این پلتفرم وارد می کنند. در نتیجه نمایش توییت ها محدود شد.

xAI از توییت های عمومی برای ساخت هوش مصنوعی استفاده می کند

صاحب توییتر اعلام کرد که هوش مصنوعی را در xAI نیز توسعه خواهند داد توییت های عمومی استفاده خواهد کرد او البته تاکید کرد که به توییت های خصوصی نخواهد رفت و مانند سایر رقبا از این اطلاعات استفاده خواهد کرد.

ماسک گفت که محتوای متنی، تصویری و ویدیویی توییتر برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مناسب است، اما هوش مصنوعی برای محتوا مناسب نیست. فراتر از محتوای تولید شده توسط انسان احتمالاً به چیزی مانند هوش مصنوعی Alpha Zero از DeepMind اشاره می کند که با بازی در برابر خودش در بازی هایی مانند شطرنج، go و shogi مهارت بالایی پیدا کرد.

ایلان ماسک در این جلسه صوتی اعلام کرد که xAI از منابع نرم افزاری تسلا نیز استفاده خواهد کرد و حتی در مورد سخت افزار خود این شرکت صحبت کرد. با توجه به اینکه تسلا پیش از این در زمینه خودروهای خودران و حتی ربات انسان نما Optimus در زمینه هوش مصنوعی سابقه دارد، استفاده از تجربه این شرکت می تواند به نفع xAI باشد.