آموزش تمیز کردن چراغ های خودرو با لیمو و جوش شیرین!


01 اوت 1402 در 22:14

برای تمیز کردن چراغ خودرو نیازی به تجهیزات خاصی ندارید و ما به شما آموزش می دهیم که چگونه با لیمو و جوش شیرین چراغ های ماشین خود را تمیز کنید.

نظافت منظم چراغ های خودرو به عنوان یکی از اجزای اصلی آن بسیار مهم است. البته برخلاف آنچه فکر می کنید، برای این کار نیازی به محصولات خاص گران قیمت ندارید و تنها دو مورد در خانه می توانند به راحتی این مشکل را برای شما حل کنند: لیمو و جوش شیرین. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از لیمو و جوش شیرین چراغ های ماشین خود را تمیز کنید. دو راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد، البته هر دو به اندازه کافی کارآمد هستند و خود فرد باید با توجه به ترجیحات خود در مورد آنها تصمیم بگیرد.

چگونه چراغ ماشین را با جوش شیرین و لیمو تمیز کنیم

چگونه چراغ ماشین را با لیمو و جوش شیرین تمیز کنیم

در روش اول باید مواد لازم را با هم مخلوط کرده و سپس روی چراغ های خودرو اعمال کرد. مراحل این روش به شرح زیر است:

  • مقدار کمی جوش شیرین را در یک کاسه بریزید
  • آب نصف لیمو را داخل جوش شیرین بریزید و هم بزنید تا به شکل خمیر درآیند.
  • هنگامی که ماده خمیر مانند آماده شد، با دستان خود آن را روی چراغ ها بمالید
  • چند دقیقه صبر کنید و سپس چراغ ها را با آب بشویید و در نهایت خشک کنید. توصیه می شود از حوله میکروفایبر استفاده کنید تا چراغ ها خط و خش نداشته باشند

روش دوم تمیز کردن چراغ خودرو با لیمو و جوش شیرین که ساده تر است شامل مراحل زیر می باشد:

  • نصف لیمو را در یک کاسه با جوش شیرین مخلوط کنید. توجه داشته باشید که در این مدت باید لیمو را فشار دهید تا آب آن گرفته شود
  • حالا لیمو را به آرامی به صورت دایره ای روی چراغ ها بمالید
  • وقتی به اندازه کافی لیمو به کل لامپ زدید، با آب بشویید و با یک حوله میکروفیبر خشک کنید

بسیاری از روش های دیگر برای تمیز کردن چراغ های ابری، کدر و زرد خودرو توصیه می شود. مانند خمیر دندان، روش های پولیش و سنباده زدن. البته این روش ها در مقایسه با لیمو و جوش شیرین پیچیدگی بیشتری دارند و می توان گفت استفاده از لیمو و جوش شیرین ساده ترین روشی است که افراد می توانند برای تمیزکردن چراغ ماشین خود انجام دهند.