فروش اقساطی لوازم خانگی رونق گرفت


فروش اقساطی لوازم خانگی رونق گرفت

اقتصاد 24-رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: با توجه به به صرفه بودن قیمت لوازم خانگی از مواد اولیه و کاهش تقاضا، فروش اقساطی لوازم خانگی رونق گرفته است.

اکبر پازوکی گفت: در واقع بانک ها باید در تولید پول خرج کنند زیرا خود به خود باعث رونق چرخه تولید و فروش می شود.

وی گفت: متأسفانه امروز در تولید پولی خرج نمی شود و خرید کالا به صورت اقساطی یا چک به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی کاهش تقاضا را دلیل رونق فروش اقساطی دانست و افزود: طی ماه های گذشته قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته که در نتیجه لوازم خانگی گران شده است. در نتیجه با کاهش قدرت خرید مردم، مغازه داران مجبور به فروش اقساطی می شوند».


بیشتر بخوانید: گردش مالی 6.5 میلیارد دلاری لوازم خانگی / انجمن تولیدکنندگان: با افزایش بی رویه قیمت موافق نیستیم


پازوکی گفت: در گذشته اوضاع بازار لوازم خانگی به قدری آرام بود که شرکت ها کالاهای مورد نیاز خود را به صورت شرطی یا اقساطی به مردم می فروختند. افرادی بودند که اجناس را با اقساط بلندمدت می خریدند اما در دو سال اخیر گرانی ارز و آثار آن باعث فروش اقساطی شده است.

احتمال کاهش ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در سال جاری

چندی پیش عباس هاشمی، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی اسماً در اختیار بخش خصوصی است، اما رسما همه چیز در آن تعیین شده است، گفت: «سطح بالای دولت نظارت در این زمینه موثر است که منجر به کاهش التهاب می شود». و شرایط عادی در بازار و فضای کسب و کار حاکم است.

هاشمی تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی انحصاری نیست و با توجه به تورم و همچنین مسائل عرضه ارز، افزایش قیمت ها اجتناب ناپذیر است. با این حال، درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت ها در بیشتر موارد بی پاسخ مانده است.

وی هشدار داد: در صورت تداوم مشکلات ذکر شده، واحدهای سازه ای تعطیل یا تعدیل شده و تولید نسبت به سال گذشته حداقل 25 درصد کاهش می یابد.

منبع: اخبار تجارت