چگونه با خواندن یک کتاب ترسناک وحشت کنیم؟


اگر متن “چرا کتاب های ترسناک شما را نمی ترسانند؟” اگر مطالعه کرده باشید، می دانید که ترسناک کار دشواری در ترساندن خواننده دارد. اما این بدان معنا نیست که فیلم های ترسناک نمی توانند ترسناک باشند. داستان هایی هستند که در خودشان آنقدر خوب نوشته شده اند که خواننده را می ترسانند. با این حال، خود خواننده می‌تواند شرایطی را فراهم کند که این دست‌نوشته‌ها اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

همانطور که تماشای یک فیلم یا سریال ترسناک خوب با صدای بلند و واضح، به تنهایی، در محیطی تاریک و ساکت باعث ترس بیشتر می شود و یا تجربه یک بازی ویدیویی در همان شرایط باعث اضطراب و ترس بیشتر بازیکن می شود. یک فیلم ترسناک خوب اگر در شرایط خاص خوانده شود می تواند خواننده را ترسانتر کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که این شرایط چیست.

کتاب؟

تمرکز اصلی این مقاله کتاب است. همان صفحات صحافی شده ای که سعی می کنند با نوشته های خود خوانندگان را بترسانند. با این حال، برخی از این اصطلاحات برای سایر اشکال مدرن‌تر ارائه «کتاب» مانند کتاب‌های الکترونیکی یا کتاب‌های صوتی اعمال می‌شود.


قبل از ترجمه و اقتباس به سراغ کتاب بروید

قبل از فیلم، سریال و ترسناک به سراغ کتاب بروید.

کتاب‌های مکتوب باید با تعداد محدود عناصری که دارند، مخاطب را به وحشت بیندازند. ابزار کتاب ها کم و بیش فقط نوشته هاست. ترسناک باید داستان را از طریق نوشتن توسعه دهد، فضاسازی کند و شخصیت ها را بسط و توسعه دهد. به این ترتیب کار بر روی فیلم ها، سریال ها و بازی های ویدیویی آسان تر به نظر می رسد. زیرا حاوی عناصر آوایی، شنیداری و عملکردی هستند.

به این دلایل بهتر است قبل از مراجعه به رسانه هایی که از این عناصر استفاده می کنند به کتابی که از آن اقتباس و ترجمه شده است مراجعه کنید. اگر برای اولین بار در معرض یک فیلم، سریال یا بازی ویدیویی قرار گرفته اید، به احتمال زیاد از قبل از بزرگترین شگفتی ها و پیچش ها آگاه شده اید. شما می دانید که قهرمانان چه مسیری را طی می کنند و چه سرنوشتی در انتظار آنهاست. و همچنین اطلاع از سیر وقایع با توالی های خاص.

همه اینها ابزارهایی هستند که کتاب ترسناک برای ایجاد احساسات مختلف و بالاتر از همه وحشت به کار می برد. بنابراین اگر همه چیز قبلاً برای شما آشکار شده است، احتمال زیادی وجود دارد که کتاب آنطور که باید بر شما تأثیر نگذارد.

با این حال، برعکس این روش داستان متفاوتی است. اگر ابتدا یک کتاب، فیلم، سریال یا بازی ویدیویی بخوانید، باز هم می‌تواند شما را با تصاویر، صداها و اکشن بترساند. و فراموش نکنیم که معمولاً در ترجمه ها و اقتباس ها، فیلمنامه نویسان و فیلمنامه نویسان سعی می کنند روند وقایع را تسریع کنند تا حتی بیننده ای که منبع اقتباس را خوانده است، بتواند از این استیکر لذت ببرید با این برچسب لذت ببرید.

مطالب پیشنهادی:بهترین فیلم های ترسناک رمانتیک ترکیبی عالی از ترس و درامترکیبی بی نظیر از وحشت با فضایی رمانتیک
بهترین فیلم های ترسناک رمانتیک ترکیبی عالی از ترس و درام

محیطی آرام پیدا کنید

چگونه از خواندن یک کتاب ترسناک می ترسیم؟  - ویجایاتو

حواس پرتی یکی از بزرگترین عواملی است که مانع از آن می شود که افراد مدرن مانند گذشته از خواندن کتاب لذت ببرند. حواس پرتی ناشی از تمام وسایلی که در یک خانه ساده پیدا می شود، به هر اتفاقی که در محیط بیرون می افتد. همه این موارد مانع از تمرکز کامل فرد می شود.

بنابراین ساده ترین راه یافتن یک محیط آموزشی آرام است. به خصوص وقتی صحبت از ترس و وحشت باشد. در هر صورت، برای برخی، تنهایی می تواند ترس را برانگیزد، ناگفته نماند که در تنهایی با روایت وحشتناکی مواجه شده اید.

برخی برای یافتن این خلوت به کتابخانه ها می روند. در حالی که محیط نسبتاً ساکت و سطح صدای کم کتابخانه ها چندان گزینه بدی به نظر نمی رسد، تنها ماندن در هنگام خواندن یک کتاب افتضاح چیز دیگری است. افرادی که تنها زندگی می کنند به راحتی به چنین محیطی دسترسی دارند. اما اگر با خانواده یا افراد دیگر در یک خانه زندگی می کنید، بهترین راه این است که صبر کنید تا خانه خالی شود یا به اتاقی بروید که بتوانید با بستن در، خود را از دیگران جدا کنید.

مطالب پیشنهادی:معرفی Cthulhu – نماد وحشت Lovecraft“در خانه اش در آرلی، یک غول پیکر مرده در خواب منتظر می ماند”
معرفی Cthulhu - نماد وحشت Lovecraft

نور محیط را کاهش دهید

نور کم محیط به شما کمک می کند کتاب ترسناک را بهتر بخوانید.

از آنجایی که بیشتر داستان های ترسناک در شب و در تاریکی اتفاق می افتند، بهترین راه برای خواندن داستان های ترسناک استفاده از تاریکی است. با این حال، شما نمی توانید یک کتاب را بدون نور بخوانید. بنابراین، برای خواندن کتیبه باید حداقل یک منبع نور در دسترس داشته باشید.

برای داشتن بهترین محیط تاریک، خواندن ترسناک خود را به بعد از غروب و غروب خورشید موکول کنید. در محیط خصوصی خود، نور محیط را کاهش دهید و فقط از منبع نوری استفاده کنید که صفحات کتاب را روشن می کند. ساده ترین گزینه به عنوان منبع نور برای مطالعه، چراغ مطالعه است، اما اگر می خواهید فضای بیشتری ایجاد کنید، می توانید به سراغ منابع نور قدیمی مانند شمع، فانوس، لامپ و غیره بروید. با این حال، هنگام استفاده از این منابع نور قدیمی، به ویژه در اطراف کتاب های کاغذی، باید مراقب باشید.

وضعیت عالی

با ترکیب دو مورد «محیط آرام بیابید» و «کاهش نور محیط»، می توان گفت یکی از بهترین موقعیت ها برای خواندن کتاب ترسناک، هنگام خواب شبانه است. البته اگر منبع نور مناسب را پیدا کنید.

مطالب پیشنهادی:10 فیلم ترسناک چینی که باید تماشا کنیدزامبی ها، ارواح و کوفته های پر از جنین
10 فیلم ترسناک چینی که باید تماشا کنید

بلند خواندن

آیا کتاب حاوی عنصر صوتی است؟ سعی کنید صداهای آوایی را به مطالعه خود اضافه کنید. نقش یک راوی را بر عهده بگیرید که یک داستان یا شخصیت های وحشتناک را در موقعیتی وحشتناک تعریف می کند. البته مشروط بر اینکه با بلند خواندن مزاحم مطالعه دیگران در کتابخانه نشوید یا خواب را از کسی سلب کنید.

به طور کلی، خواندن متن با صدای بلند برای بسیاری از افراد باعث می شود آنها بیشتر روی متن تمرکز کنند و متن را بهتر درک کنند. با این روش یادگیری، مهارت گفتاری شما نیز افزایش می یابد. پس چه چیزی بهتر از این که بیشتر روی متن تمرکز کنید، مهارت های خود را بهبود بخشید و مهمتر از همه ترسید؟

مطالب پیشنهادی:9 فرنچایز ترسناک که باید (یا نباید) پیش درآمد داشته باشندگسترش دنیای وحشت در رسانه دیگری؟ آره یا نه!
9 فرنچایز ترسناک که باید (یا نباید) پیش درآمد داشته باشند

زمینه را برای یک فیلم ترسناک آماده کنید

چگونه از خواندن یک کتاب ترسناک می ترسیم؟  - ویجایاتو

اگر بتوانید هنگام مطالعه از این موارد (یا حداقل برخی از آنها) اطمینان حاصل کنید، به کتاب ترسناک خود شانس بیشتری برای ترسناک بودن خواهید داد. حال در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ برخی از بهترین فیلم های ترسناک بروید تا تجربه ای وحشتناک را تجربه کنید.