پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ تیر ۱۴۰۲/کاش قیمت طلا چقدر دوام دارد؟


پیش بینی قیمت طلا و سکه در 26 تیر 1402 میلادی

24- اقتصادامروز خط حمایت ارز شکسته شد و این قطعه وارد کانال 27 میلیون تومان شد. این روند نزولی قیمت طلا و سکه در اواسط روز کمی تعدیل شد، اما در روز جاری موج نزولی تمام سکه ها را با خود همراه کرده است.

عرضه و تقاضا در تعادل هستند

امروز قیمت دلار حدود 800 تومان کاهش یافت و وارد کانال 48 هزار تومان شد، این ریزش روی طلا نیز تاثیر گذاشت. در حال حاضر بازارهای مالی به دنبال قیمت دلار هستند. فعالان بازار طلا و سکه می گویند این نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است و عرضه و تقاضا متعادل است.

در این روز زمزمه هایی مبنی بر توافق موقت ایران و آمریکا در بازارهای مالی به گوش می رسید. به گفته فعالان بازار، این نشانه کاهش قیمت دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا و سکه بود.

اما اشاره به خبر مذکور توسط مجله هاآرتص صورت گرفته بود و این نشریه پیش از این نیز اخباری مبنی بر توافق ایران و آمریکا ارائه کرده بود که از سوی دولت بایدن تکذیب شد. به همین دلیل در حال حاضر دلالان بازار فلز زرد تمایل چندانی به مبادله ندارند تا اخبار و شایعات بیشتر مشخص شود.

افت بازار کوتاه مدت است

در همین راستا، علی صدیقین، تحلیلگر بازار مالی، با اشاره به تاثیر توافقات ایران و روابط سیاسی ایران با سایر کشورها، به تجارت نیوز گفت: تاثیر این توافقات و اخبار می تواند قیمت دلار را در کانال های کمتری قرار دهد. البته باعث کاهش قیمت طلا و سکه نیز می شود، اما تاثیر تورم بر اقتصاد و بازارهای مالی در میان مدت و بلندمدت باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نرخ تورم حدود 50 درصدی در سال جاری، گفت: قیمت در بازارهای مالی با توجه به قانون برابری قدرت خرید در حال افزایش است و روند قیمت در بازار طلا و ارز در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه تاثیر قیمت دلار بر بازار فلز زرد از 70 درصد گذشت، تاکید کرد: در حال حاضر اونس جهانی طلا نقش فعالی در تعیین قیمت طلا و ارز ندارد و قبل از آن. قیمت ها تنها 30 درصد تحت تأثیر اونس جهانی قرار گرفتند.

کانال را در تمام قسمت های سکه تغییر دهید

امروز 4 تیرماه قیمت ارز امامی با 28 میلیون تومان کاهش 452 هزار تومانی از کانال خارج شد و 27 میلیون و 551 هزار تومان جایگزین شد.

در این روز نرخ سکه بهار پرغمدر بیشترین افت قیمت سکه را داشت. این قطعه با کاهش 500 هزار تومانی در یک کانال سقوط کرد و 24 میلیون و 692 هزار تومان جایگزین شد.

نیم سکه و ربع سکه 200 هزار تومان ضرر کردند و با این میزان کاهش به کانال های پایین قیمت بازگشتند. نیم سکه نیز با 14 میلیون و 900 هزار و ربع سکه 9 میلیون و 900 هزار تومان رد و بدل شد.

امروز سکه گرمی تنها قطعه ای بود که کانال عوض نکرد. این قطعه با کاهش 150 هزار تومانی زیر کانال 6 میلیون تومان قرار گرفت.

کف کانال به 10 میلیون مثقال رسید

امروز قیمت طلا نیز کاهش یافته است. هر مثقال طلا نیز با کاهش 43 هزار تومانی به قیمت 10 میلیون و 61 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا 10 تومان ارزان شد و 2 میلیون و 322 هزار تومان معامله شد. طلای مصرفی امروز به قیمت دو میلیون و 290 هزار تومان رسیده است.

امروز و در زمان نگارش این مطلب، حباب تمام قطعات سکه تخلیه شده است. بیشترین افت حباب مربوط به ارز بحر با افت 415 هزار تومانی بود. سکه امامی 384 هزار تومان، نیم سکه 106 هزار تومان، ربع سکه 180 هزار تومان، سکه گرمی 90 هزار تومان حباب.

منبع: اخبار معاملات