قیمت طلا و سکه ارزان‌تر می‌شود؟


قیمت طلا امروز

اقتصاد 24- در بیشتر روزهای هفته پایانی تیرماه، قیمت طلا و سکه روند نزولی داشت. این کاهش قیمت سکه را به کانال های پایین تری کشاند، اما مسیر طلا برای چند روز از سکه جدا شد و روند صعودی آن محدود شد.

انس دوباره افتاد

فعالان بازار طلا می گویند در این بازار خریدار بسیار کم است و تقاضا به حداقل رسیده است. از سوی دیگر، باید به خاطر داشت که در تعطیلات آخر هفته، اخبار سیاسی نامطلوبی منتشر شده است که ممکن است به مذاق افزایش عمومی خوش آید.

لازم به ذکر است قیمت جهانی که نزدیک به محدوده 2000 دلار بود، مجددا افت کرد و در زمان نگارش این گزارش با قیمت 1965 دلار معامله می شود.

در آخرین روز هفته گذشته قیمت طلا و سکه در مسیرهای مختلفی قرار گرفت. قیمت طلا همراه با سکه امام افزایش یافت. سایر سکه ها نیز کاهش یافت.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که در میان اخبار نامطلوب سیاسی و رکود تقاضا، ثبات نسبی تا پایان ماه محرم و در بازار فلز زرد به صفر خواهد رسید. به شرطی که با افت قیمت ها تقاضای جدیدی به بازار نیاید.

قیمت ربع سکه ثابت ماند

روز پنجشنبه 8 تیرماه سکه امام با 96 هزار تومان افزایش قیمت 27 میلیون و 386 هزار تومان معامله شد. اما سکه بهار 110 هزار تومان کاهش قیمت داشت و 24 میلیون و 491 هزار تومان مبادله شد.


بیشتر بخوانید: بازار سکه منتظر سورپرایز عمان است


در آخرین معامله هفته گذشته، نیم سکه 50 هزار تومان و با رقم 14 میلیون و 700 هزار تومان ارزان شد. با این حال، ربع سکه تنها قطعه ای بود که در جریان معاملات روز پنجشنبه بدون تغییر باقی ماند و به قیمت 9 میلیون و 750 هزار تومان پایان داد.

همچنین سکه گرمی 50 هزار تومان ارزان شد و با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

مسیرهای مختلف برای طلا و سکه

روز پنجشنبه 8 تیرماه قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلا نیز با قیمت 10 میلیون و 38 هزار تومان با افزایش 29 هزار تومانی معامله شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با هفت هزار تومان افزایش دو میلیون و 317 هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و 286 هزار تومان رسید.

در آخرین معامله هفته گذشته حباب تمام سکه ها به جز سکه امام کاهش یافت. حباب سکه امام مانند روز چهارشنبه باقی ماند. حباب سکه بهار ۲۱۱ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۵ هزار تومان، ربع سکه ۲۸ هزار تومان و سکه گرمی ۶۴ هزار تومان کاهش یافت.

منبع: اخبار تجارتی