پیش بینی بورس شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲


پیش بینی بازار سهام برای فردا (شنبه 31 تیر 1402)

اکونومی کلاس 24 – میناسادات حسینی: در آخرین روز کاری هفته جاری تا ساعت 11:20 و پیش از انتشار خبر عدم تغییر قیمت خوراک پتروشیمی ها، شاخص کل بورس بیش از 25 هزار واحد رشد کرد، اما به محض انتشار خبر رد اصلاح نرخ خوراک، سود بیش از 9 هزار واحدی احیا شد و شاخص کل 6000 واحد رشد کرد.

با قرمز شدن تابلوی بازار سرمایه 12 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

به صف خرید و فروش نگاه کنید

در روز چهارشنبه 41 نماد در صف خرید و 51 نماد در صف فروش قرار گرفتند که ارزش کل صف خرید را با کاهش 58 درصدی نسبت به روز گذشته به 337 میلیارد تومان رساند. از سوی دیگر ارزش کل صف فروش با افت 58 درصدی به 136 میلیارد تومان رسید.

اما آیا شوک گاز طبیعی روز شنبه باعث سقوط مجدد سهام خواهد شد؟

ابهام دوباره در بورس تهران نمایان شد

ایمان رئیسی (ایمان رئیسی) کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «اقتصاد 24» درباره دلایل بازگشت صف فروش به بورس اظهار کرد: بی اعتمادی سهامداران به اظهارات مسئولان بورس منجر به بازگشت صف فروش به بازار شد.

ایمان رئیسی از بورس

وی افزود: روز چهارشنبه شاهد کاهش در بخش کشاورزی و خودرو در بورس بودیم که ربطی به نرخ خوراک ندارد. اما سهامداران نگران اخبار غیرمنتظره ای مانند تصویب نرخ خوراک پتروشیمی ها هستند. از آنجایی که خرید و فروش در بورس با یک کلیک انجام می شود، هر خبری اعم از مثبت یا منفی به سرعت اثر خود را در بازار به جا می گذارد.

رشد شاخص کل نسبت به کاهش پرتفوی

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر روند یین یانگ امروز بورس، شاخص «شاخص سازی» نیست، چیست؟

رئیسی ادامه داد: با نگاهی به بازنگری های شاخص کل و بازنگری های صندوق های سرمایه گذاری شاخص (صندوق های شاخص) واقعیت دیگری را می توان مشاهده کرد. برای مثال، اگر به صندوق‌هایی مانند «فیروز» یا «کاردان» نگاه کنید، خواهید دید که اصلاحات آن‌ها بسیار بیشتر از اصلاحات شاخص کل بوده است. در عین حال توصیه کارشناس سرمایه گذاری غیرمستقیم است، اگر فردی غیرمستقیم سرمایه گذاری کند بازدهی کمتر از شاخص خواهد داشت. با این اوصاف، خیلی بهتر است که صندوق را در جایی که ما شاخص می خریم قرار دهند، زیرا بازدهی ما باید توسط مسئولان سازمان بورس گزارش شود!

کوسوی امید در بورس

این کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی 24 درباره گزارش های فصلی شرکت های بورسی گفت: گزارش های فصلی شرکت های بورسی عملکرد خوبی داشت و برخی از سهام منفی نبودند، اما روز چهارشنبه شاهد بودیم که گزارش «فجر» عملکرد خوبی داشت؛ اما اگر خبری از رد اصلاح نرخ خوراک نبود، حتماً مردم برای خرید صف می کشیدند، اما زمانی که شرکت ها به سرعت در صف خرید قرار می گرفتند.



لیسی فکر می‌کرد که خوب است اگر به شرکت‌های سهام اولتیماتوم بدهند تا گزارش‌های فصلی را منتشر کنند. با وجود اینکه اکثر شرکت ها انتشار این گزارش را تا آخرین روز تیرماه به تعویق انداخته اند، اما این روزها همچنان فرصت دارند.

موج اصلاحی بازار سهام

این کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه 10 تیر 1402 گفت: تحت تاثیر اخبار به ویژه خبر اضافه شدن پتروشیمی ها در روز شنبه، احتمال می رود بازار سرمایه موج های اصلاحی را تجربه کند، اما اگرچه بازار افت زیادی را تجربه کرده است، اما احتمال بازگشت بازار سرمایه با برخی مسائل ثبات در آینده نزدیک وجود دارد.